استانبول یکی از شهر‌های پر جنب و جوش و خاص جهان است که مکان‌های دیدنی، فرهنگ جذاب و غذاهای بی نظیر و لذیذ دارد. این شهر زیبا بهترین رستوران‌ها را در خود جای داده است، پس اگر به دنبال معروف‌ترین رستوران‌های استانبول هستید، این مقاله را از دست ندهید. ما در ادامه به بررسی لوکس‌ترین و قیمت مناسب‌ترین رستوران‌های این شهر می‌پردازیم تا در زمان رزرو تور استانبول بتوانید غذاهای سنتی و غذاهای کلاسیک ترکی تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

پس قبل از خرید تور استانبول این مطلب را تا انتها بخوانید تا با بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها استانبول آشنا شوید و بتوانید بر اساس ذائقه و علاقه خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های استانبول

معروف‌ترین رستوران‌های استانبول شامل خانه استیک نصرت، رستوران هاتای، رستوران اسپاگو، رستوران نیکول، رستوران مرور و… است که در این متن برخی از آن‌ها همراه با نشانی و شماره تلفن را معرفی‌ کرده‌ایم. هر کدام از این رستوران‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود شناخته شده‌اند.

1.    رستوران استیک نصرت

بیشتر شما آوازه نصرت گوکچه ترکی و سبک غذا پختن خاص او را شنیده‌اید. این آشپز حرفه‌ای علاوه بر ژست مخصوص هنگام نمک پاشیدن به غذا، استیک‌های خوشمزه با طمع بی نظیر را می‌پزد. به دلیل طعم مثال زدنی این استیک‌ها، این رستوران به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول تبدیل شده است. اگر عاشق خوردن استیک هستید و به دنبال طعمی تکرار نشدنی از این غذا هستید، در زمان خرید تور استانبول حتماً به رستوران نصرت در این شهر سر بزنید.  این رستوران دارای ساعات کاری مشخص بوده و شما می توانید از اطلاعات زیر برای پیدا کردن آن کمک بگیرید.

معروف‌ترین رستوران‌های استانبول برای همه سلایق رستوران نصرت استانبول

  • ساعت کاری رستوران: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب
  • آدرس: استانبول، محله بشیکتاش، خیابان نیسپتیه، شماره 87، نصرت اتیلر
  • وب سایت: https://www.nusr-et.com.tr/
  • شماره تماس: 0902125687738
  • قیمت حدودی غذا در استیک نصرت: از 50 لیر تا 1000 لیر

2.    رستوران نیکول

رستوران نیکول یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است که از اوایل قرن بیستم تحت عنوان صومعه فرانسیسکو شناخته می‌شود. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های استانبول است. دلیل نام‌گذاری این رستوران به دلیل فردی به نام اگنس مارته نیکول بود که توانست در این ساختمان بیماران زیادی را شفا دهد. در رستوران نیکول می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای در تراسی رو به منظره‌ای باشکوه از شبه جزیره تاریخی استانبول و پرنس را سرو کنید.

نیکول یکی از معروف ترین رستوران های استانبول

دیگر جزئیات رستوران نیکول به شرح زیر است:

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 6:30 عصر تا 11:30 شب
  • آدرس: استانبول، بی اوغلو، خیابان توم توم کاپتان شماره 18، ناحیه توم توم
  • شماره تماس: 0902122924467

3.    رستوران حافظ مصطفی 1864

رستوران قدیمی و مشهور حافظ مصطفی 1864، از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است که نباید بدون خوردن غذای آن استانبول را ترک کرد. این رستوران با شیرینی‌های بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز خود معروف است. بسیاری از ایرانیان از شیرینی‌های حافظ مصطفی برای سوغاتی استفاده می‌کنند. طبق نظر مشتریان راحت الحلقوم و باقلوای مخصوص یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین دسر‌های رستوران حافظ مصطفی هستند.

از دیگر مشخصات رستوران حافظ مصطفی 1864

  • ساعت کاری: شبانه روزی
  • آدرس: استانبول، بی اوغلو، گوموش سویو، خیابان سیراسلویلر
  • شماره تماس: 0902122433847
  • وب سایت: com

4.    رستوران ایکس

رستوران ایکس در بالاترین طبقه ساختمانی ۹۰ساله تأسیس شده است به همین دلیل می‌توانید در زمان خوردن و سرو غذا از منظره بسیار زیبای شهر استانبول لذت ببرید. از فراز این رستوران گلدن هورن یا شاخ طلایی استانبول نمایان است. رستوران ایکس به دلیل داشتن دکوراسیون سنتی و مدرن به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول با سرو غذاهایی اصیل ترکی و بین المللی تبدیل شده است. به عقیده بیشتر مسافران پیتزای این رستوران به دلیل پخت در کوره آجری، خوشمزه‌ترین غذای آن است.

از دیگر مشخصات رستوران ایکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 1 نیمه شب
  • آدرس: بالای ساختمان تاریخی دنیز پالاس (سی پالاس) در منطقه بی اوغلو

5.    رستوران اسپاگو

رستوران اسپاگو یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول در منطقه نیشانتاشی است. رستوران آقای ولفگانگ پاک فضای سرپوشیده و تراس رو بازی دارد به همین دلیل به خوبی می‌توانید تنگه بسفر را در زمان خوردن غذا تماشا کنید. در ضمن مسافران و افراد سرشناس زیادی رستوران اسپاگو برای خوردن بهترین غذاها را انتخاب می‌کنند. شما  می‌توانید در زمان سرو غذا در این رستوران با افراد مشهور استانبول ملاقات کنید.

از دیگر مشخصات معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، رستوران اسپاگو

  • آدرس: استانبول، محله نیشانتاشی، سنت رجیس، Mim Kemal Öke Cad، شماره 35
  • وب سایت: thestregisistanbul.com
  • شماره تماس: 0902123680808
  • قیمت حدودی غذا در رستوران اسپاگو: تقریباً 100 تا 500 لیر

6.    رستوران هاتای

رستوران هاتای بوراک یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول چند ملیتی است که می‌توانید هر نوع غذایی را در آن پیدا کنید. تنوع بالای غذا، محیط دلنشین و خوب این رستوران می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما تبدیل شود. بوراک صاحب این رستوران یکی از آشپز‌های معروف ترکیه‌ای که توانسته رستوران هاتای را در سه شعبه فعال افتتاح کند.

از دیگر مشخصات رستوران هاتای عبارت‌اند از:

  • قیمت حدودی غذا در این رستوران: تقریباً 580 لیر تا 3900 لیر
  • شماره تماس: 0902122933131
  • وب سایت: com.tr
  • آدرس: میدان تکسیم، خیابان استقلال، پلاک 39

معروف‌ترین رستوران‌های ساحلی استانبول

رستوران‌های ساحلی که در کنار تنگه بسفر استانبول قرار گرفته‌اند، جزو معروف‌ترین رستوران‌های استانبول هستند. اگر شما هم به خوردن غذاهای دریایی علاقه‌مند هستند، پس حتماً در زمان تور استانبول غذا خوردن در این رستوران‌ها را از دست ندهید.

·      رستوران دریایی بالیکچی صاباحاتین استانبول

یکی از بهترین رستوران‌های دریایی در شهر پر جنب و جوش استانبول، رستوران بالیکچی صاباحتین (Balıkçı Sabahattin)  است که در نزدیکی مسجد سلطان احمد قرار دارد. این رستوران به جاهای دیدنی استانبول بسیار نزدیک است، پس دیگر نیازی به جست و جوی معروف‌ترین رستوران‌های استانبول در زمان دیدن از جاذبه‌های این شهر نیست.

رستوران بالیکچی صاباحاتین بیشتر غذاهای تازه دریایی از جمله انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، ماهی کبابی، صدف، سالاد، پیش غذا، دسر غذاهای بدون گلوتن و… را طبخ می‌کند. یکی از مزایای رفتن به این رستوران داشتن وای فای و پارکینگ رایگان است.

رستوران بالیکچی صاباحتین در محله سلطان احمد استانبول واقع شده است.

·      رستوران میلیوس

رستوران میلیوس بالیک(milyos balık restaurant)  با معماری و چشم‌انداز بسیار زیبا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. این رستوران دارای دیواره‌های شیشه‌ای است تا شما در زمان خوردن غذا بتوانید ساحل زیبا را مشاهده کنید.

غذاهای که در رستوران میلیوس سرو می‌شود شامل انواع غذاهای محلی دریایی، ماهی کبابی و گریل، منوی صبحانه، سالاد و… می‌شود. در این رستوران امکان برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های شادی، سالگرد ازدواج و… وجود دارد.

رستوران میلیوس استانبول در منطقه ساریر استانبول و در نزدیکی ساحل Kilyos قرار دارد.

·       دیگر رستوران‌های ساحلی استانبول

از دیگر رستوران‌های ساحلی استانبول و رستوران‌های دریایی می‌توان به رستوران سور بالیک آرناووت کوی، بوردو ماوی بالیک و رستوران ببک بالیکچی اشاره کرد.

معروف‌ترین رستوران‌های استانبول از نظر ایرانیان

به دلیل تردد بسیار بالایی ایرانیان به استانبول و محبوبیت زیاد غذاهای لذیذ ما، رستوران‌های بسیار زیادی در این شهر باز شده است. معروف‌ترین رستوران‌های استانبول دستور پخت اصلی ایرانی را برای غذاهای سنتی استفاده می‌کنند تا نظر مهمانان خود را جلب کنند.

یکی دیگر از نکات مهم درباره رستوران‌های ایرانی طبخ و سرو غذاهای حلال در آن است. قیمت این رستوران‌ها نسبت به دیگر رستوران‌ها بسیار مناسب است؛ پس برای کاهش هزینه‌های تور استانبول می‌توانید به سراغ این رستوران‌ها بروید.

·      رستوران ریحون

اگر به دنبال رستوران ایرانی در میدان تکسیم هستید، حتماً به رستوران ریحون سر بزنید. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است که تاریخچه طولانی دارد. فضا و سالن رستوران ریحون به رستوران‌های اصیل ایرانی بسیار شبیه است.

منوی رستوران ریحون شامل غذاهای ایرانی مانند چلو کباب کوبیده، کباب برگ، سلطانی، وزیری، شیشلیک، زرشک پلو با مرغ، قورمه سبزی، قیمه و… می‌شود. قیمت‌ غذاهای ایرانی در این رستوران از 45 دلار شروع و تا 330 دلار ادامه دارد.

آدرس رستوران: میدان تکسیم، در نزدیکی دبیرستان گالاتاسرای استانبول

·      رستوران آریا با موزیک زنده

یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، رستوران ایرانی آریا است که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را سرو می‌کند. به دلیل منوی متنوع این رستوران، می‌توان برای هر نوع سلیقه‌ای غذا پیدا کرد. این منو شامل صبحانه، منوی کافه، انواع پلو، کباب، کوفته، خورشت‌های ایرانی، انواع سوپ، دسر، پیش غذا، خوراک، سالاد و… می‌شود. طراحی بسیار شیک، قرار گرفتن برخی صندلی‌ها در فضای باز و پخش موزیک زنده از مشخصات این رستوران ایرانی محبوب است.

رستوران آریا استانبول در منطقه ساریر و محله وادی استانبول و مجتمع وادی کورو قرار دارد.

·      رستوران آسمان، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول

رستوران آسمان به دلیل داشتن غذاهای ایرانی و خوش طعم از سال 2009 توانسته به توریست‌ها و حتی شهروندان ترکیه خدمت کند. فضای دلنشین این رستوران، قدمت بالا و آشپز حرفه‌ای آن باعث می‌شود که خوردن غذاهای ایرانی در آن به یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما تبدیل شود.

در رستوران ایرانی آسمان غذاهای مانند زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با مرغ و ماهیچه، انواع چلو کباب، خورش قیمه، انواع سالاد و بورانی، انواع دسرهای ترکی و بستنی و منوی کافه و چای سرو می‌شود.

رستوران آسمان استانبول در منطقه فاتح استانبول، بلوار آتاتورک، در مقابل دبستان اروچگازی قرار دارد.

·      رستوران شهرزاد

اگر به دنبال معروف‌ترین رستوران‌های استانبول در کنار ساحل هستید تا یک غذای اصیل ایرانی را بخورید، قطعا رستوران شهرزاد بهترین انتخاب برای شما است. این رستوران در کنار ساحل خوش آب و هوای اورتاکوی قرار دارد. در رستوران شهرزاد انواع غذاهایی سنتی ایرانی مانند کتلت، کشک‌بادمجان و کباب‌های متنوع و انواع خورشت‌ها سرو می‌شود. شما می‌توانید این غذاها را در کنار ساحل و فضای دنج رستوران میل کنید و یک خاطره زیبا از سفر به استانبول را بسازید.

رستوران شهرزاد استانبول در کنار ساحل زیبای اورتاکوی استانبول قرار گرفته است. ساعت کاری این رستوران در روز‌های شنبه و یک شنبه 9 تا 12 شب و در روز‌های دوشنبه تا جمعه 9 تا 11 شب است.

·      رستوران زعفران

زعفران یکی دیگر از رستوران‌های محبوب و ایرانی است که به دلیل دسر‌های خوش طعم و لذیذ به شهرت رسیده است. این رستوران کارکنانی ایرانی و ترک دارد و غذاهای ترکی و ایرانی را ارائه می‌دهد. دسر‌های رستوران زعفران طعمی متفاوت و بی نظیر دارد و شما می‌توانید آن‌ها را در فضای باز این رستوران نوش جان کنید.

رستوران زعفران در منطقه فاتح قرار گرفته است و ساعت کاری آن همه روزه از ساعت 7 صبح تا 12 شب است.

معروف‌ترین رستوران‌های فست فود استانبول

فست و فودی‌های زنجیره‌ای در استانبول بسیار محبوب هستند. ما در ادامه معروف‌ترین رستوران‌های استانبول فست فودی که غذاهای سالم و بهداشتی را تهیه می‌کند بررسی خواهیم کرد تا در زمان سفر به استانبول بتوانید یک بار هم که شده آن‌ها را امتحان کنید.

·       رستوران دوروم زاده

رستوران دوروم زاده یکی از معروف‌ترین رستوران‌های فست فود در استانبول است که نان تازه پخته شده، انواع سبزیجات تازه و غذاهای لذیذ طبخ شده از محصولات گوشتی مانند مرغ و بره را می‌توانید در آن میل کنید.

آدرس: Hüseyinağa, Kamer Hatun Cd. 26/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

شماره تماس: 0902122490147

نشانی اینترنتی: info@haddurumzade.com

·       رستوران و کافه رنگین کمان

کافه و رستوران رنگین کمان یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول بوده که مدت زمان زیادی است که در استانبول فعالیت دارد. این رستوران دارای شعبه‌های بسیار زیادی در سطح شهر است. رستوران‌های زنجیره‌ای رنگین کمان غذاهای سنتی ترکی که برای هر نوع ذائقه مناسب است را سر می‌کند.

·       ییلدیز بوفه

ییلدیز بوفه یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌ استانبول است که به دلیل نان‌های لذیذ، غذاهای خوشمزه، غذاهای سنتی و فست فود ترکی شهرت دارد. این رستوران بزرگ‌ترین رستوران نان جهان نیز است.

آدرس:Mahmutpaşa, Yıldız Büfe, Hacı Küçük Camii Sk., 34120 Fatih/İstanbul

·       فلافل هاوس

فلافل هاوس یک رستوران و فست و فود فروشی زنجیره‌ای در استانبول است که به دلیل تخصص بالای آن در سرو فلافل، به این نام شهرت دارد. فلافل هاوس در سراسر استانبول شعبه‌های مختلفی از جمله در سراسر پل بسفر و همچنین در سمت آناتولی دارد.

·       رستوران پتاتوس  Potatoes

این رستوران در قسمت آسیایی پل بسفر قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های استانبول برای سرو فست فود است. این رستوران انواع سیب زمینی و غذاهای ترکی؛ مانند پیراسا (پیتزای ترکی) و نان ترکی را طبخ می‌کند. به دلیل نزدیکی این فست فود فروشی به خیابان استقلال می‌توانید در زمانی که مشغول به خرید و گردش در این خیابان هستید، با صرف یک وعده غذایی لذیذ در این رستوران به خستگی‌های خود پایان دهید.

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd. no: 185/A, 34443 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

معروف‌ترین رستوران‌ محلی استانبول

در بین رستوران‌های لوکس و گران قیمت استانبول، غذاخوری‌های هستند که انواع غذاهای بومی و محلی را با قیمت بهتر طبخ می‌کنند. این رستوران‌ها به دلیل طعم بی نظیر و جدید محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارند. اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای سنتی و بومی هر شهری را دارید، حتماً به سراغ معروف‌ترین رستوران‌های استانبول خیابانی بروید.

رستوران‌های سنتی استانبول به دلیل استقبال بی نظیر توریست‌ها، جزو مکان‌های محبوب و جذابی به شمار می‌روند که در سفر به آنجا می‌توانید تجربه کنید.

·       رستوران لوکانتا

رستوران لوکانتا یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است که اگر دیر بجنبید، غذاهای خوشمزه و لذیذ آن تمام می‌شود و شما نمی‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. منوی رستوران لوکانتا شامل انواع غذاهای سنتی و محلی ترکی، غذاهایی با ترکیب جدید و همچنین خوراک‌های فصلی می‌شود. این رستوران با داشتن نور پردازی زیبا، دکوراسیون چوبی، عطر و بوی دلنشین می‌تواند تجربه‌های جذابی را برای شما به همراه داشته باشد.

از دیگر مشخصات این رستوران می‌توان به محبو‌ب‌ترین غذاهای آن یعنی مجوش و زوکینی اشاره کرد. این غذا‌ها آن‌قدر محبوب و پرطرف‌دار هستند که سر آشپز رستوران، دستور تهیه آن را روی آینه رستوران نوشته است.

رستوران لوکانتا مایا در استانبول، خیابان کمانکش واقع شده است.

ساعات کاری رستوران در روز‌های سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 12 ظهر تا 17 عصر و 19 عصر تا 1 بامداد و در روزهای دوشنبه‌ 12 ظهر تا 17 عصر عصر است.

·       رستوران لموئت

یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول که غذاهای سنتی و محلی سرو می‌کند، رستوران لموئت است. رستوران لموئت یا مرغ دریایی به دلیل طعم‌های اصیل و لذیذ ترکی، کیفیت بالای مواد اولیه و تازگی آن‌ها در بین مسافران و توریست‌های بسیار مشهور است.

چشم انداز منظره قدیمی شهر، لذت غذا خوردن در این رستوران را چند برابر می‌کند. اگر رستوران لموئت را برای غذاخوردن انتخاب کردید، حتماً خوراک جگر و دسر‌های خوش رنگ پاناکوتای آن را امتحان کنید.

رستوران لموئت استانبول در بی اوغلو توم توم سوییت واقع شده است.

ساعات کاری رستوران در روز‌های دوشنبه تا شنبه ساعت 6:30 صبح تا 23 شب است.

معروف‌ترین رستوران‌های قیمت مناسب استانبول

در این قسمت شما را با ارزان‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا خواهیم کرد تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ اضافی بتوانید وعده‌های خوشمزه را میل کنید. رستوران‌های ارزان قیمت استانبول با عنوان‌های رستوران‌های دولتی و رستوران‌های شهرداری در این شهر شناخته شده هستند. رستوران‌های دولتی در کنار غذاهای باکیفیت، هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

·      رستوران احمد کفتیسیسی Sultanahmet Koftecisi

اگر به دنبال یک رستوران قیمت مناسب و باکیفیت در استانبول هستید، رستوران احمد کفتیسیسی بهترین انتخاب برای شما است. این رستوران برای سرو غذا، هزینه زیادی از شما دریافت نمی‌کند، پس با خیال آسوده می‌توانید هر چیزی را میل کنید. رستوران کفتیسیسی حدود یک قرن است که در استانبول فعالیت دارد. این رستوران به طراحی کلاسیک و فضای خاطره‌انگیز می‌تواند لحظاتی زیبا را برای شما بسازد. غذاهای پرطرف‌دار در رستوران سلطان احمد شامل کوفته، گوشت‌های گریل شده، سوپ عدس، دسر بلغور، انواع خوراک و سالاد و نوشیدنی است.

آدرس رستوران سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول، محله علم‌دار Alemdar Mahallesi است.

·      رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه استانبول

رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه استانبول یکی از رستوران‌های قیمت مناسب و اقتصادی است. قیمت غذا در این رستوران بسیار پایین بوده و منوی آن شامل انواع غذا برای گیاهخواران، غذاهای گوشتی و سنتی ترکی می‌شود. شما می‌توانید برای سرو هر 3 وعده صبحانه، نهار و شام به رستوران ضیا بابا تورک سر بزنید.

آدرس رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع در خیابان کدیرگا لیمانا است.

·       رستوران تراس العماد استانبول

رستوران تراس العماد استانبول (el amed terrace restaurant) به دلیل داشتن پرسنل خوش‌رو و خونگرم یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول به شمار می‌روید. این رستوران به دلیل داشتن فضای بی نظیر و خاص، لحظات آرامش بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. منوی رستوران تراس العماد شامل انواع غذاهای ترکی محلی، دریایی، گوشتی، غذاهای مخصوص گیاهخواران با قیمت مناسب می‌شود.

آدرس رستوران العماد استانبول در ‫محله سلطان احمد استانبول واقع در خیابان Nuruosmaniye ‌‌

تجربه شکم گردی در معروف‌ترین رستوران‌های استانبول

اکنون که با معروف‌ترین رستوران‌های استانبول (غذاها، آدرس، قیمت و منوی آن‌ها) آشنا شدید، می‌توانید فرهنگ غذایی مردم ترکیه، ذائقه و طعم غذاهای آن‌ها را بهتر درک کنید. در زمان رزرو تور استانبول از ندای وحدت می‌توانید به این رستوران‌ها بروید و با خوردن غذاهای آن‌ها تجربه‌ای جدید را کسب کنید. بسیاری از غذاها و مواد اولیه این رستوران‌ها بسیار شبیه به غذاهای ایرانی است، پس در زمان سفر به استانبول بدون نگرانی غذا سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *